Vasemmistolaisilla ehdokkailla meni hyvin Järvenpäässä

Toisin kuin Keski-Uusimaassa maanantaina 15.4.2019 uutisoitiin, vasemmiston ehdokkailla pyyhki Järvenpäässä hyvin. Mimmi Launiala keräsi Uudellamaalla ääniä 749 ja Ari Alapartanen 420. Yhteenlaskettuna se on 42 ääntä enemmän kuin vuoden 2011 Maarit Uusikummun ennätyslukema.

Vaikka puolueen kannatusprosentti jäi Järvenpäässä edeltävien vaalien lukemiin, nousi absoluuttinen äänimäärä jälleen. Järvenpään Vasemmisto on ollut hyvässä nosteessa viime vuosina; jäsenmäärä on kasvanut vuosi vuodelta ja kannatuskin on tasaisessa nousussa. Huomionarvoista on lisäksi se, että sekä demarit että vihreät tekivät eduskuntavaaleissa paikallisesti huikean tuloksen, joten ihmiset todella kaipaavat muutosta politiikkaan. Kuntavaalien kannalta tilanne näyttää siis hyvältä. Toukokuussa käydään kuitenkin ensin eurovaalit, minkä osalta kampanjointi alkaa heti eduskuntavaalien jälkeisen pikaisen hapenvedon jälkeen. Osasto toivottaakin kaikki muutosta haluavat tervetulleiksi mukaan aktiivisen osaston toimintaan ja vaalityöhön.

Mika Korpela

puheenjohtaja, Järvenpään Vasemmisto